Завдання навчального закладу на навчальний рік
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
НА 2024-2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
1. Ознайомлення із Законом України №8030 «Про дошкільну освіту»
2. Продовжувати роботу щодо формування мовленнєвої культури дітей дошкільного віку за допомогою дидактичних ігор та інноваційних методів навчання.
3. Поглиблювати системну та послідовну роботу з національно-патріотичного виховання дітей через подальше формування у дошкільнят комплексу знань про сім’ю, родину, рідне місто, Батьківщину, Україну.
Організація виховного процесу
- Протидія боулінгу.
- Запобігання домашньому насильству.
- Протидії торгівлі людьми
- Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни
ЗАВДАННЯ НА 2020 - 2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
З метою усунення недоліків колектив дошкільного навчального закладу у 2020/2021 навчальному році буде працювати над головною методичною темою: «Формування дитячої особистості, підготовка її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності».
Виходячи з цього основними завданнями на наступний рік вважати: продовжити роботу з питань інтегрування родинного і суспільного дошкільного виховання в практиці роботи дошкільного навчального закладу;
- забезпечитити координацію дій дошкільного закладу та сім’ї у вихованні трудових навичок дошкільників, сприяти ранній профорієнтації дошкільників;
- створити в дошкільному навчальному закладі здоров'язберігаючої системи, через виховання у дітей та їх батьків емоційно-ціннісного ставлення до власного здоров’я, оптимальну організацію рухового режиму дошкільників;
- спрямувати педагогічну діяльність на роботу з соціалізації дітей через патріотичне і екологічне виховання, основи безпеки життєдіяльності ,
- продовжити поглиблену роботу над формуванням зв’язного мовлення, використовуючи різні види діяльності дошкільників
АНАЛІЗ
Роботи Залізняцького закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко»
за 2020-2021 навчальний рік
Організація роботи в Залізняцькому закладі дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» здійснюється згідно з Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законами України «Про освіту» (зі змінами), «Про дошкільну освіту» (зі змінами), «Про охорону дитинства», «Положення про дошкільний навчальний заклад»,затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року №305, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад,згідно з вимогами Базового компоненту дошкільної освіти, концепціі національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОН України №641 від 16.06.2015) та іншими нормативними документами.
Години навчального навантаження сплановано відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20 квітня 2015 року № 446,зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 травня 2015 року за № 520/26965.
Функціонування закладу здійснюється відповідно до Статуту, прийнятого загальними зборами трудового колективу 14 грудня 2017 року.
Потягом навчального року педагогічний колектив нашого закладу вирішував завдання, що спрямовані на усунення недоліків цього навчального року та удосконалення організації навчально-виховного процесу.
Педагогічна рада, спрямовувала зусилля на вирішення наступних питань:
- розробка методичного супроводу впровадження в роботу з дітьми програми виховання «Я у світі» (нова редакція)
- вдосконалення роботи за програмою « Я у світі» (нова редакція) гуманізації навчально-виховного процесу;
- індивідуальний і диференційований підходи у вихованні та навчанні;
- вдосконалення роботи зі збереження та зміцнення психофізичного здоров’я дітей, з безпеки їх організму та Життєдіяльності;
- організація фізкультурно-оздоровчої роботи;
- організація методичного супроводу щодо вивчення рідної мови, формування мовленнєвої культури, навичок поведінки мовленнєвого спілкування.
- удосконалення роботи, щодо створення предметно-ігрового середовища та психологічного комфорту для перебування дітей у закладі – були облаштовані та оновлені наступні осередки: ігровий – набори різних видів іграшок; художній – фарби, олівці, прилади для образотворчої діяльності; музичний – різні види дитячих музичних інструментів; спортивний – м’ячі, кеглі; об лаштовані ігрові зони для сюжетно рольових ігор.
- формування зв'язного мовлення;
- підвищення ефективності роботи, спрямованої на безпеку життєдіяльності дітей;
- урахування вікових та індивідуальних особливостей кожної дитини під час підготовки і проведення навчальних занять та виховних заходів;
- дотримання системності та послідовності у роботі з дитячим колективом та в індивідуальній роботі з кожною дитиною;
- підвищення рівня емоційно -позитивного спілкування в дитячому колективі;
- партнерства та взаємодії між педагогами, батьками та дітьми – проведені свята «Золота осінь», спортивні розваги до Дня козацтва.
Пріоритетними завданнями у 2020-2021 н.р. були: удосконалення здоров'язберігаючої компетентності дітей через формування доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя, про основи безпеки життєдіяльності.
У закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх працівників, об'єднаних єдиною метою, які допомагають у реалізації медико-педагогічного супроводу дитини.
Вибірково контролювалися питання щодо підготовки колективу до нового навчального року, створення розвивально-ігрового середовища, планування тижнів безпеки , виконання вимог промсанітарії на харчоблоці, зміцнення матеріально-технічної бази, збереження майна.
Навчально-виховний процес у закладі передбачає чергування різних видів діяльності. Основною формою організованої навчальної діяльності дітей є заняття з різних розділів програми, які плануються з урахуванням розумового і фізичного навантаження. Основним у начально-виховній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу.
Працівниками закладу систематично проводиться робота з дітьми села. Проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у селі. На підставі проведеної роботи складено списки дітей від 0 до 6 років, які проживають на території села.
Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список, розподілений за роками народження, який щорічно оновлюється та доповнюється.
Належний рівень організації харчування є важливою умовою комфортного перебування дітей у закладі. Харчування дітей протягом навчального року відповідало встановленим нормам.
Колектив закладу працює у тісному контакті з батьками, бо саме сім'я закладає основи культури, уміння спілкуватися, оцінювати свої і чужі вчинки, визнавати власні помилки, уміти пробачати чужі Певна робота проводилась з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. В створений мобільний додаток батькам надавались різноманітні консультації, поради щодо безпечного перебування дітей дома. Відповідно до вимог ЗУ «Про охорону праці» адміністрація ЗДО працювала над впровадженням державної політики в галузі охорони праці.З початком карантину працівникам закладу надавалися рекомендації, консультації, застереження щодо захворюваності, та до нерозповсюдження
хвороби COVID-19. Контроль за необхідними умовами праці здійснювався на належному рівні.
Систематично проводились протипожежні інструктажі, інструктажі з охорони праці з працівниками ДНЗ і оформлювались у відповідних журналах. Заплановані заходи щодо поліпшення умов охорони праці та санітарно-оздоровчої роботи виконувались протягом року.
Адміністративно-господарська діяльність в ЗДО здійснювалась згідно з річним планом. Матеріальна база закладу утримувалась за рахунок бюджетних коштів Так, за навчальний рік зроблено поточний ремонт приміщення, території дошкільного закладу.
У закладі своєчасно проводиться заміна піску у пісочницях. Прибирання майданчиків і всієї території дошкільного закладу здійснюється щоденно.
На момент відновлення навчально-виховного процесу під час адаптивного карантину, заклад повністю був забезпечений безконтактним термометром,
засобами індивідуального користування, дезінфікуючими розчинами та антисептиками. Заклад відповідає нормам безпечного перебування дітей.
Підводячи підсумок роботи педагогічного колективу ЗДО у продовж навчального року, треба зазначити, що річний план на 2020-2021 н.р. дозволив досягти поставлених цілей. Поставлені завдання виконані в цілому, але ж слід відмітити, що поряд із успіхами і надбаннями маємо і ряд недоліків, а саме:
- недостатньо уваги приділялося формуванню логіко-математичної компетентності дошкільників;
- вдосконалення мовленнєвий розвиток дітей;
- доопрацювання питання щодо створення належних умов для образотворчого розвитку дітей ;
- недостатньо оптимізована взаємодія дошкільного закладу з батьками;
Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи у 2020-2021 навчальному році, враховуючи досягнення і перспективи розвитку педагогічного колективу визначаємо такі пріоритетні завдання на 2021-2022 навчальний рік:
ЗАВДАННЯ НА 2021 - 2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
З метою усунення недоліків колектив дошкільного навчального закладу у 2021/2022 навчальному році буде продовжувати працювати над головною методичною темою: «Формування дитячої особистості, підготовка її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності».
Виходячи з цього основними завданнями на наступний рік вважати: продовжити роботу з питань інтегрування родинного і суспільного дошкільного виховання в практиці роботи дошкільного навчального закладу;
- забезпечитити координацію дій дошкільного закладу та сім’ї у вихованні трудових навичок дошкільників, сприяти ранній профорієнтації дошкільників;
- створити в дошкільному навчальному закладі здоров'язберігаючої системи, через виховання у дітей та їх батьків емоційно-ціннісного ставлення до власного здоров’я, оптимальну організацію рухового режиму дошкільників;
- спрямувати педагогічну діяльність на роботу з соціалізації дітей через патріотичне і екологічне виховання, основи безпеки життєдіяльності ,
- продовжити поглиблену роботу над формуванням зв’язного мовлення, використовуючи різні види діяльності дошкільників
2022-2023 навчальний рік
АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДО ЗА НАВЧАЛЬНИЙ РІК З ВИЗНАЧЕННЯМ РІЧНИХ ЗАВДАНЬ НА МАЙБУТНІЙ ПЕРІОД
Заклад дошкільної освіти — навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.
Дошкільний заклад здійснює освітню діяльність відповідно до Статуту, колективному договору, річному плану роботи, освітньої програми закладу та стратегії розвитку закладу на 5 років.
Важливим завданням дошкільної освіти є консолідація зусиль влади, закладів освіти, громадськості з метою забезпечення необхідних умов для розвитку, освіти, повноцінної соціалізації дітей і створення безпечного освітнього середовища. Постійний діалог між практиками, науковцями, засновниками ЗДО, представниками громад, державних органів дають змогу оцінити та визначити необхідні заходи в організації діяльності закладів у воєнний час та такі заходи, які будуть спрямовані на відродження дошкільної освіти у повоєнний період.
Дошкільний навчальний заклад:
- задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті дошкільної освіти;
- забезпечує відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти;
- створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;
- формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;
- сприяє збереженню та зміцненню здоров'я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;
- здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім'єю;
- є осередком поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку; додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
- здійснює інші повноваження відповідно до статуту дошкільного навчального закладу.
Означені завдання мають реалізовуватися на різних рівнях.
На державному рівні цей процес забезпечується своєчасним та миттєвим законотворчим реагуванням на освітні виклики, що постають в умовах воєнного стану. Зокрема, 20 березня 2022 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану». Він створює умови для відновлення якісного та безпечного освітнього процесу в умовах воєнного стану. Державні гарантії педагогічним і науково-педагогічним працівникам визначає нова стаття 57-1 Закону України «Про освіту».
Нормативно-правове забезпечення
https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu/pedagogam-zakladiv-doshkilnoyi-osviti/normativo-pravovi-akti
Закон України:
- Про освіту
- Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану
- Про правовий режим воєнного стану (стаття 15 п. 44)
- Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану
Листи МОН:
- Про методичні рекомендації
- Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні
- Щодо особливостей застосування норм трудового законодавства, дистанційної форми роботи під час дії правового режиму воєнного стану
- Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану
- Щодо відпусток без збереження заробітної плати у зв'язку із введенням в Україні правового режиму воєнного стану
- Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні
- Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками.
Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: створення належних умов для отримання дітьми дошкільної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи та реалізація принципів демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі.
Річний план 2021-2022 н.р. передбачав вирішення колективом таких завдань:
- Сприяти формуванню мовлення дошкільнят, як складової комунікативно - мовленнєвого розвитку, засобами театрально - ігрової діяльності.
- Проектна діяльність у роботі з дошкільниками.
- Створення пошуково-дослідної лабораторії у закладі дошкільної освіти.
Виконуючи завдання намічені у річному плані за 2021-2022 н.р., педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Заняття було провідною, але не єдиною формою навчання дітей. На заняття виносився лише основоположний зміст програми, який знаходив своє продовження в цільових прогулянках, екскурсіях, іграх, пошуково-дослідницькій діяльності. В роботі з дітьми використовувались як традиційні так і нетрадиційні підходи; цікаво проходили заняття у формі змагань, подорожей, екскурсій.
Педагоги використовували в своїй роботі з дітьми різноманітні виховні технології, такі як: психотехнології, різноманітні ігрові технології, проективні діагностики. Поміж багатьох інноваційних технологій у системі дошкільної освіти, що спрямовані на реалізацію особистісно – орієнтованого підходу , найхарактернішою є проектна методика навчання. Проектне навчання завжди орієнтоване на самостійну активно – пізнавальну практичну діяльність дитини під час розв’язання особистісно – значущих проблем. Проектування сприяє підвищенню пізнавальної активності дітей, набуття ними досвіду продуктивної діяльності, колективної праці тощо. Участь у побудові та реалізації проекту дає дитині можливість експериментувати, синтезувати набуті знання і вміння, розвивати свої творчі здібності та комунікативні навички.
Протягом 2021 – 2022 н.р. педагоги закладу продовжували ефективно використовувати та впроваджувати у роботі з дітьми метод проектів. В основу методу покладена ідея, що будь-яка освітня діяльність повинна бути спрямована суто на результат, досягнення якої має здійснюватися спільною роботою дитячого колективу і педагога. При цьому всі дійові особи працюють над єдиною темою.
Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводили тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно – динамічні заняття в залежності від освітніх ліній, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, , сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, дають відповіді на запитання, самостійно роблять висновки та узагальнення, висловлюють судження.
Дієвою формою підвищення наукового, фахового та методичного рівня педагогів є, було і залишається методичне об’єднання. Педагоги нашого закладу приймали активну участь у даних заходах, під час яких ділилися досвідом, отримували нові знання.
Планування контролю за станом освітнього процесу в дошкільному закладі було системним, відповідало річним завданням закладу та було спрямоване не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану навчально-виховного процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги вихователям.
Вивчення стану життєдіяльності дітей традиційно проводилось у вигляді контролю за навчально-виховною роботою, який передбачає одну фронтальну перевірку старшої групи та дві тематичні перевірки.
Оперативний контроль передбачав перевірку дотримання правил внутрішнього порядку, стану ігрових приміщень, рівень створення навчально-ігрового середовища, обладнання куточків для театралізованої діяльності, стан батьківських куточків, стан документації, рівень планування, дотримання рухового режиму в процесі перебування в дитячому садку, використання коригуючи вправ, робота з фізичного виховання, рівень володіння дітьми знаннями з валеології, форми роботи з мовлення, санітарний стан груп.
Відповідно до річного плану роботи ЗДО протягом року проводилась ретельна робота з охорони життя та здоров’я дітей, та запобігання дитячого травматизму. Ці питання знаходяться на постійному контролі адміністрації дошкільного закладу, обговорюються на педагогічних радах, виробничих нарадах, батьківських зборах. Нещасних випадків з дітьми під час навчально-виховного процесу не було. Цьому сприяла розташована в батьківських куточках і постійно поновлювана інформація щодо попередження різних видів травмування дітей, різноманітні форми роботи з дітьми: заняття, бесіди, дидактичні ігри, цільові прогулянки тощо, за допомогою яких у дітей формувались уявлення про можливі небезпечні ситуації, відпрацьовувались стереотипи поведінки в умовах загрози та виникнення небезпечних ситуацій. Результат роботи – відсутність травматизму дітей.
На достатньому рівні проводяться традиційні щорічні заходи: «Тиждень безпеки дитини», «Тиждень знань з основ безпеки дитини», «Місячник цивільного захисту», під час яких мали місце цікаві форми роботи з дітьми, батьками, працівниками з різних розділів безпеки життєдіяльності.
Велику увагу протягом навчального року колектив дошкільного закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. У кожній віковій групі наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників.
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти в Україні, одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім'єю. Протягом року педагогічний колектив ЗДО працював над питанням модернізації підходів у роботі з родинами та розвитку партнерських відносин між закладом та сім'єю.
Вихователі дошкільного навчального закладу постійно поновлювали інформації в батьківських куточках, залучали батьків до організації освітньо-виховного процесу. Вдало проходили спільні виставки робіт батьків і дітей за різними темами, конкурси малюнків, спільні свята та розваги. Протягом року проводились спільні заходи та виставки.
Таким чином, річний план за 2021 – 2022 навчальний рік був реальним, дозволив досягти поставлених цілей.
Змістовні напрямки освітнього процесу на 2022-2023н.р
- Створити необхідні умови для гуманного ставлення до дитини, збереження і зміцнення здоров`я дітей дошкільного віку.
- Національно-патріотичне виховання дітей.
- Виховання екологічної свідомості у дітей засобами казок природничого характеру.
Організація виховного процесу
1. Протидії булінгу.
2.Запобігання домашньому насильству.
3.Протидії торгівлі людьми.
4.Сімейне виховання у нових реаліях воєнного стану.
5.Психологічна підтримка учасників освітнього процесу під час війни.